REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

www.doniczka.com.pl

 

I.POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Sklep Internetowy dostępny pod adresem internetowym www.doniczka.com.pl prowadzony jest przez P.P.H.U. HIGROPOL 2 Marek Socha 42-274 Kopalnia ul. Mała 35 adres poczty elektronicznej: doniczkaribela@wp.pl , numer telefonu: +48 663 733 500 (opłata jak za połączenie standardowe według cennika właściwego operatora).

2.Korzystanie ze Sklepu Internetowego wymaga spełnienia Wymagań Technicznych przez urządzenie końcowe i system teleinformatyczny, z których korzysta Kupujący.

3.Regulamin skierowany jest zarówno do Kupujących będących jak i niebędących Konsumentami, korzystającymi ze Sklepu Internetowego.

4.Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale konieczna w celu w celu złożenia zamówienia w sklepie internetowym.

5.Ilekroć w Regulaminie użyto niżej wymienionych zwrotów pisanych wielką literą, należy przez nie rozumieć:

a) Cena - określona w złotych polskich lub w innej walucie kwota wynagrodzenia brutto (uwzględniająca podatek) należnego Sprzedawcy tytułem przeniesienia własności Produktu na Kupującego zgodnie z Umową Sprzedaży. Cena nie zawiera kosztów dostawy.

b) Dzień Roboczy - dzień od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

c) Kupujący – każdy podmiot kupujący w Sklepie posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych:

1) osoba fizyczna albo

2) osoba prawna, albo

3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną;

d) Konsument – konsument w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

e) Koszyk - usługa udostępniana każdemu Kupującemu , który korzysta ze Sklepu Internetowego, polegająca na umożliwieniu mu złożenia Zamówienia jednego lub kilku Produktów, wyświetlenia podsumowania Ceny poszczególnych Produktów i wszystkich Produktów łącznie (w tym ew. kosztów wysyłki). Koszyk gromadzi składane przez Kupującego oferty zawarcia Umowy Sprzedaży, tj. w ramach jednego Zamówienia można złożyć więcej niż jedną ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży

f) Produkt - dostępna w Sklepie Internetowym rzecz ruchoma , która może stanowić przedmiot Umowy Sprzedaży między Kupującym a Sprzedawcą, za zapłatą Ceny.

g) Promocje - szczególne warunki sprzedaży, dostarczania treści cyfrowych lub świadczenia usług, uregulowane na zasadach wyrażonych w ramach Sklepu Internetowego, proponowane przez Sprzedawcę w określonym czasie, z których Kupujący może skorzystać na zasadach tam określonych.

h) Regulamin - niniejszy dokument określający zasady zawierania Umów Sprzedaży oraz zasady świadczenia i korzystania z usług udostępnianych przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu na rzecz Kupującego. Regulamin określa prawa i obowiązki Kupującego i Sprzedawcy.

i) Sklep Internetowy - platforma umożliwiająca składanie Zamówień przez Kupującego oraz świadczenie usług udostępnianych przez Sprzedawcę, prowadzona przez Sprzedawcę, stanowiąca zespół połączonych ze sobą stron internetowych, dostępna pod adresem internetowym: www.doniczka.com.pl

j ) Sprzedawca – P.P.H.U. HIGROPOL 2 Marek Socha 42-274 Kopalnia ul. Mała 35

k) Treść/Treści - elementy tekstowe, graficzne lub multimedialne (np. informacje o Produktach, zdjęcia Produktów, filmy promocyjne, opisy, komentarze) w tym utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity Dz.U. z 2019 r., poz. 1231 ze zm.). oraz wizerunki osób fizycznych, jakie są rozpowszechniane w ramach Sklepu Internetowego przez Sprzedawcę.

l) Umowa Sprzedaży

- umowa sprzedaży w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego dotycząca sprzedaży Kupującemu przez Sprzedawcę Produktu będącego rzeczą ruchomą .

- umowa Sprzedaży jest zawierana pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, po akceptacji Zamówienia przez Sprzedawcę na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie. Umowa Sprzedaży określa w szczególności Produkt, Cenę, koszty wysyłki oraz inne istotne warunki. Każdy Produkt jest przedmiotem odrębnej Umowy Sprzedaży.

ł) Usługa Elektroniczna - usługa świadczona drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Kupującego za pośrednictwem Sklepu Internetowego, zgodnie z Umową o Świadczenie Usług Elektronicznych.

m) Wymagania Techniczne - minimalne wymagania techniczne, których spełnienie jest niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym Sprzedawcy i umożliwia zawarcie Umowy o Świadczenie Usług i Umowy Sprzedaży:

  1. komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne/mobilne z dostępem do Internetu

  2. dostęp do poczty elektronicznej;

  3. dowolna przeglądarka internetowa;

(4) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies; By zawrzeć Umowę Sprzedaży Klient musi posiadać aktywny adres e-mail.

n) Zamówienie - oświadczenie woli Kupującego wyrażające bezpośrednią wolę zawarcia Umowy Sprzedaży na odległość składane z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, określające Produkt, co do którego Kupujący składa ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży oraz dane Kupującego konieczne dla ewentualnego zawarcia i wykonania Umowy Sprzedaży. Zamówienie każdego Produktu będzie traktowane jako niezależna oferta zawarcia Umowy Sprzedaży. Dotyczy to również sytuacji, gdy Sprzedawca w ramach funkcjonalności Sklepu Internetowego z obiektywnych (rzeczowo uzasadnionych) przyczyn uzależnia zawarcie lub treść Umowy danego Produktu od zawarcia innej Umowy, z uwagi na bezpośredni związek pomiędzy Produktami. Zamówieniu może zostać nadany jeden numer, a wszystkie oferty będą procedowane równolegle. Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia przez Sprzedawcę oznacza zawarcie Umowy.

 

 

 

II. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM

1. Sprzedawca świadczy za pośrednictwem Sklepu Internetowego nieodpłatnie następujące Usługi Elektroniczne na rzecz Kupujących:

a) umożliwianie Kupującym składania Zamówień oraz zawierania Umów Sprzedaży, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie;

b) Koszyk;

c) prezentowanie Kupującym dopasowanych do ich zainteresowań treści reklamowych;

d) umożliwienie przeglądania Treści umieszczonych w ramach Sklepu;

e) Newslettery.

2. Korzystanie z usługi Koszyka rozpoczyna się z momentem dodania przez Kupującego pierwszego Produktu do Koszyka. Usługa Koszyka świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Kupującego.

3. Kupujący zobowiązany jest w szczególności do:

a) podawania w udostępnionych w ramach Sklepu Internetowego formularzach wyłącznie prawdziwych, aktualnych i wszystkich koniecznych danych Kupującego ;

b) korzystania z usług i funkcjonalności udostępnianych przez Sprzedawcę w sposób niezakłócający funkcjonowania Sprzedawcy lub Sklepu Internetowego;

c) korzystania z usług i funkcjonalności udostępnianych przez Sprzedawcę w sposób zgodny z przepisami prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z przyjętymi w danym zakresie zwyczajami i zasadami współżycia społecznego.

d) terminowej zapłaty Ceny i innych ustalonych przez Kupującego i Sprzedawcę kosztów w pełnej wysokości.

e) terminowego odbioru Produktów zamówionych przy wykorzystaniu sposobu dostawy i płatności za pobraniem;

f) niedostarczania i nieprzekazywania w ramach Sklepu Treści zabronionych prawem, w szczególności Treści naruszających majątkowe prawa autorskie osób trzecich albo ich dobra osobiste;

g) niepodejmowania działań takich jak:

- rozsyłanie lub umieszczanie w Sklepie Internetowym niezamówionej informacji handlowej lub umieszczanie jakichkolwiek Treści naruszających przepisy prawa (zakaz umieszczania treści bezprawnych);

- podejmowanie czynności informatycznych lub wszelkich innych czynności mających na celu wejście w posiadanie informacji nieprzeznaczonych dla Kupującego, w tym danych innych Kupujących lub ingerencję w zasady lub techniczne aspekty funkcjonowania Sklepu i realizowania płatności;

- modyfikowania w sposób nieuprawniony Treści dostarczanych przez Sprzedawcę, w szczególności podanych w ramach Sklepu Cen lub opisów Produktów.

 

 

 

III. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY

1. Główne cechy świadczenia z uwzględnieniem przedmiotu świadczenia oraz sposobu porozumiewania się z Kupującym są określone na stronie Produktu lub w inny właściwy dla danego Produktu sposób, w ramach Sklepu Internetowego.

2. Sprzedawca umożliwia składanie Zamówień na Produkty w następujący sposób:

a) w Sklepie Internetowym;

b) za pomocą poczty elektronicznej.

3. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Kupującym a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Kupującego Zamówienia.

4. Sprzedawca umożliwia Kupującemu złożenie Zamówienia za pośrednictwem Sklepu Internetowego w następujący sposób:

a) Kupujący dodaje wybrany/e Produkt/y do Koszyka, po czym przechodzi do formularza zamówienia. Sprzedawca może udostępnić w ramach Sklepu Internetowego dodatkowe usługi dla Produktu dodanego do Koszyka, np. personalizacja.

b) Kupujący w formularzu zamówienia podaje dane konieczne do zawarcia i realizacji Umowy Sprzedaży lub potwierdza ich aktualność. Podanie nieaktualnych lub nieprawdziwych danych Kupującego może uniemożliwić realizację Umowy. W formularzu zamówienia niezbędne jest podanie przez Kupującego następujących danych dotyczących Kupującego : adres poczty elektronicznej, imię i nazwisko, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj, województwo), numer telefonu kontaktowego oraz danych dotyczących Umowy Sprzedaży: Produkt/y, ilość Produktu/ów, w razie dostępności rodzaj, kolor i rozmiar Produktu, miejsce i sposób dostawy Produktu/ów, sposób płatności. W wypadku Kupujących niebędących Konsumentami niezbędne jest także podanie firmy, a jeśli zażądali oni w ramach formularza wystawienia faktury VAT, również numeru NIP. Sprzedawca może wprowadzić obowiązek podania w treści formularza Zamówienia lub w innym właściwym miejscu, innych niż wskazane wyżej informacji dotyczących Produktu lub Kupującego.

c) Kupujący wybiera jeden z udostępnianych przez Sprzedawcę sposobów dostawy i sposobów zapłaty Ceny.

d) Kupujący przesyła Sprzedawcy Zamówienie (składa ofertę) za pomocą udostępnionej w tym celu funkcjonalności Sklepu Internetowego (przycisk: „Zakończ i zapłać”).

e) W trakcie składania Zamówienia, do momentu naciśnięcia przycisku „Zakończ i zapłać” Kupujący ma możliwość samodzielnego korygowania wprowadzonych danych w ramach panelu „Koszyk”, w tym możliwość dodania lub usunięcia Produktu z Koszyka.

5. Sprzedawca w odpowiedzi na Zamówienie niezwłocznie wysyła do Kupującego automatyczną wiadomość na podany w tym celu przez Kupującego adres e-mail z potwierdzeniem otrzymania Zamówienia i rozpoczęcia jego weryfikacji.

6. Po zweryfikowaniu Zamówienia, bez nieuzasadnionego opóźnienia, Sprzedawca wysyła do Kupującego na podany przez Kupującego adres e-mail wiadomość:

a) z potwierdzeniem Zamówienia (tzn. przyjęciem jednej lub kilku poszczególnych, złożonych w ramach Zamówienia ofert na wskazane w wiadomości Sprzedawcy Produkty, a następnie

b) komunikat o przyjęciu Zamówienia do realizacji, oraz

c) komunikat o wysłaniu Zamówienia do Kupującego.

7. Umowa Sprzedaży zostaje zawarta z chwilą potwierdzenia Zamówienia, przez co należy rozumieć chwilę otrzymania przez Kupującego wiadomości od Sprzedawcy na podany adres e-mail przez kupującego w zakresie wskazanych w niej Produktów.

8)W przypadku braku możliwości realizacji Zamówienia w całości, tj. przyjęcia wszystkich lub niektórych złożonych w ramach Zamówienia ofert, Sprzedawca skontaktuje się z Kupującym w celu:

a) poinformowania Kupującego o braku możliwości lub wydłużonym czasie realizacji lub niemożności realizacji części zamówienia; albo

b) potwierdzenia przez Kupującego woli realizacji Zamówienia w części, w jakiej Sprzedawca zgodził się je przyjąć. Wówczas Kupujący może anulować w całości złożone Zamówienie (w zakresie wszystkich ofert), co nie narusza jego prawa do odstąpienia od umowy. Anulowanie Zamówienia przez Kupującego zwalnia Sprzedawcę z obowiązku jego realizacji

9. W przypadku braku możliwości przyjęcia oferty złożonej w ramach Zamówienia, Umowa Sprzedaży w zakresie wskazanych przez Sprzedawcę Produktów nie zostaje zawarta, a Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni zwraca Kupującemu uiszczone przez niego płatności, w zakresie, w jakim Umowa Sprzedaży nie została zawarta.

10. Niezależnie, Sprzedawca może informować Kupującego o statusie Zamówienia, w szczególności wysyłając wiadomości na podany przez Kupującego adres e- mail, SMS lub kontaktując się telefonicznie.

11. Całkowita wartość Zamówienia obejmuje Cenę, koszty przesyłki oraz ew. inne koszty wybranych przez Kupującego fakultatywnych płatnych usług. Sprzedawca może określić próg minimalnej wartości Zamówienia, dla której przesyłka Produktów jest darmowa. O łącznej cenie wraz z podatkami Produktu będącego przedmiotem Zamówienia, a także o kosztach dostawy (w tym opłatach za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) oraz o innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat - o obowiązku ich uiszczenia, Kupujący jest informowany w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Kupującego woli związania się Umową Sprzedaży.

12.Promocje i rabaty obowiązujące w Sklepie Internetowym nie podlegają łączeniu, o ile postanowienia Promocji wyraźnie nie stanowią inaczej.

13. Produkty zamieszczone w Sklepie Internetowym polskiej wersji strony mają ceny wyrażone w PLN i są dostępne tylko na terytorium Polski (z dostawą tylko na terytorium Polski). Produkty oferowane na anglojęzycznej wersji strony w cenach Euro są dostępne w krajach określonych w „Kraje dostawy”. Sprzedawca nie realizuje zamówień złożonych w cenach PLN z dostawą poza terytorium Polski.

 

IV. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT

1. Sprzedawca udostępnia Kupującemu różne sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży.

2. Możliwe aktualne sposoby płatności określone są w Sklepie Internetowym na stronie Koszyka w tym także w chwili wyrażenia przez Kupującego woli związania się Umową Sprzedaży. Dostępne sposoby płatności mogą zależeć od wybranego przez Klienta sposobu dostawy lub Produktu.

3.W przypadku nieotrzymania przez Sprzedawcę płatności od Kupującego , który wybrał płatność z góry, tj. płatność przelewem, płatność elektroniczną albo płatność kartą płatniczą, Sprzedawca może skontaktować się z Kupującym celem przypomnienia o płatności, w tym wysyłając wiadomość e-mail.

Nieuiszczenie płatności w ciągu 3 dni roboczych od złożenia Zamówienia spowoduje brak przyjęcia Zamówienia.

4. W przypadku wyboru przez Kupującego płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki. Kupujący obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki. Odmowa odbioru Produktu, pomimo wyznaczenia dodatkowego odpowiedniego terminu przez kuriera lub pocztę, powoduje rozwiązanie Umowy Sprzedaży.

5. W przypadku nieodebrania przesyłki przez Kupującego zostanie on obciążony kosztami wysyłki.

 

V.KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY PRODUKTU

1. Dostawa Produktu dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz do wybranych krajów wskazanych w zakładce „Koszty Dostawy” w Sklepie Internetowym oraz każdorazowo na podstronie danego Produktu.

2. Dostawa Produktu do Kupującego jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Dostępne aktualnie metody oraz koszty dostawy Produktu są wskazywane Kupującemu w Sklepie Internetowym oraz na stronie Koszyka, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.

3. Dostępne sposoby dostawy mogą zależeć od wybranego przez Kupującego sposobu płatności.

4. Realizacja zamówienia rozpoczyna się, w przypadku płatności poprzez systemy płatności elektronicznej, po uzyskaniu potwierdzenia płatności przez Sprzedawcę, albo, w przypadku płatności przelewem tradycyjnym, po zaksięgowaniu środków na koncie bankowym Sprzedawcy.

5. Na łączny termin oczekiwania na otrzymanie przez Kupującego Produktu (termin dostawy) składa się czas przygotowania Zamówienia do wysyłki przez Sprzedawcę oraz czas wydania przesyłki przewoźnikowi.

6. Termin wysyłki Produktu do kupującego podany jest w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin. W Koszyku termin wysyłki jest równy maksymalnemu terminowi Zamawianych Produktów. Do powyższego czasu należy doliczyć czas doręczania Produktu przez danego przewoźnika. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Kupującemu oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.

 

VI. REKLAMACJA PRODUKTU

1. Reklamacja może zostać złożona przez Klienta na adres poczty elektronicznej e-mail: doniczkaribela@wp.pl. Jeżeli reklamacja dotyczy Produktu konieczne jest dostarczenie fotografii reklamowanego Produktu do Sprzedawcy razem z opisem reklamacyjnym , w celu umożliwienia Sprzedawcy zbadania uszkodzenia Produktu.

2.Jeżeli sprzedany Produkt ma wadę, Kupujący może żądać naprawy wadliwego Produktu lub jeżeli naprawa nie usatysfakcjonuje Kupującego może on żądać wymiany Produktu na wolny od wad. Sprzedawca jest zobowiązany wymienić wadliwy Produkt na wolny od wad w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego, z zastrzeżeniami i na zasadach określonych we właściwych przepisach Kodeksu cywilnego.

3.W przypadku reklamowania Produktu Kupujący powinien odesłać wadliwy egzemplarz do Sprzedawcy na własny koszt wraz z opisem reklamacyjnym.

4. Sprzedawca nie odbiera przesyłek za pobraniem od Kupującego.

5. Zgłoszenie reklamacji możliwe jest tylko i wyłącznie po opłaceniu całości zamówienia.

 

VII. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

1. Kupujący , który zawarł umowę na odległość, może odstąpić od niej bez podawania przyczyny w terminie 14 dni .

2. Bieg terminu do odstąpienia od Umowy Sprzedaży rozpoczyna się od dnia objęcia Produktu w posiadanie przez Kupującego lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik.

3.Realizacja uprawnienia do odstąpienia od umowy pozostaje bez wpływu na inne umowy, w szczególności w zakresie, w jakim zostały zawarte razem z umową objętą oświadczeniem o odstąpieniu na skutek złożenia przez Kupującego kilku Zamówień jednocześnie.

4. Do zachowania terminu odstąpienia od umowy wystarczy dostarczenie produktu w ciągu 14 dni od dnia objęcia Produktu w posiadanie przez Kupującego na adres Sprzedawcy. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży należy załączyć do paczki z odsyłanymi produktami.

5. Formularz odstąpienia od umowy stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.

6. Koszt dostawy do Sprzedawcy zwracanego produktu ponosi Kupujący.

7. Nieodebranie przez Kupującego Produktu zamówionego przy wykorzystaniu sposobu dostawy i płatności za pobraniem w terminie 14 dni od daty pierwszego doręczenia jest równoznaczne ze złożeniem przez Kupującego oświadczenia o odstąpieniu od umowy.

8. Sprzedający może żądać zwrotu środków od Kupującego za nieodebraną przesyłkę (koszt dostawy produktu) .

9. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.

10. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia od Kupującego o odstąpieniu od umowy, zwrócić Kupującemu dokonane przez niego płatności.

11.Sprzedawca dokonuje zwrotu uiszczonych przez Kupującego płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Kupujący . Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Kupującego do chwili otrzymania Produktu .W przypadku, gdy zwrot płatności ma nastąpić na rachunek bankowy Kupującego , Sprzedawca zwróci płatność na rachunek bankowy wskazany przez Kupującego (np. w formularzu odstąpienia).

12.Kupujący ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy Sprzedaży, zwrócić Produkt Sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed upływem terminu. Konsument może odesłać Produkt na adres: 63-642 Perzów , Domasłów 81. Do zwracanego Produktu należy dołączyć dowód zakupu Produktu oraz oświadczenie odstąpienia od umowy. Niedostarczenie dowodu zakupu produktu , zwalnia Sprzedawcę z prawa odstąpienia od umowy przez Kupującego.

13.W przypadku skorzystania przez Kupującego z prawa odstąpienia od umowy, Kupujący ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu. Odpowiedzialność Kupującego może obejmować w szczególności brak możliwości wprowadzenia Produktu do sprzedaży jako Produktu pełnowartościowego.

14. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość, o którym mowa w ust. 1, nie przysługuje Kupującemu w przypadkach wskazanych w przepisach Kodeksu cywilnego oraz ustawy o prawach konsumenta, w szczególności w odniesieniu do umów: (1) w których przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; (2) w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami; (3) w której przedmiotem świadczenia są Produkty stanowiące nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; (4) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę; (5) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.

 

VIII. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę – w tym o pozostałych celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych – znajdują się w dostępnej w Sklepie Polityce prywatności – ze względu na zasadę przejrzystości, zawartą w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych – „RODO”.

Celem przetwarzania danych Kupującego przez Sprzedawcę, podanych przez Kupującego w związku z zakupami w Sklepie, jest realizacja zamówień. Podstawą przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest:

-umowa lub działania podejmowane na żądanie Kupującego, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),ciążący na Sprzedawcy obowiązek prawny związany z rachunkowością (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) oraz prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy, polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Podanie danych przez Kupującego jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do zawarcia umowy. Niepodanie danych uniemożliwi zawarcie umowy w Sklepie. Dane Kupującego podane w związku z zakupami w Sklepie będą przetwarzane do momentu, w którym przestanie obowiązywać umowa zawarta między Kupującym a Sprzedawcą. Na Sprzedawcy przestanie ciążyć obowiązek prawny, zobowiązujący go do przetwarzania danych Kupujące

 

IX.POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE KUPUJĄCYCH NIEBĘDĄCYCH KONSUMENTAMI

1. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Kupującym niebędącym Konsumentem w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia, bez podania przyczyny. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży nie rodzi wtedy po stronie Kupującego niebędącego Konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy. Nieodebranie przez Kupującego Produktu zamówionego przy wykorzystaniu sposobu dostawy i płatności za pobraniem w terminie 14 dni od daty pierwszego doręczenia jest równoznaczne ze złożeniem przez Kupującego oświadczenia o odstąpieniu od umowy.

2. Korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu przechodzą na Kupującego niebędącego Konsumentem z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Kupującemu oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.

4. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Kupującego niebędącego Konsumentem zostaje wyłączona.

5.W wypadku Kupujących niebędących Konsumentami Sprzedawca może wypowiedzieć Umowę o Świadczenie Usług Elektronicznych lub jakąkolwiek umowę licencji zawartą na podstawie Regulaminu ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Kupującemu stosownego oświadczenia w dowolnej formie.

6.Ani Sprzedawca ani jego pracownicy, upoważnieni przedstawiciele i pełnomocnicy nie ponoszą odpowiedzialności wobec Kupującego , jego podwykonawców, pracowników, upoważnionych przedstawicieli i/lub pełnomocników za wszelkie szkody, w tym utratę zysków, chyba że szkoda została spowodowana przez nich umyślnie.

8.Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą, a Kupującym niebędącym Konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.

9.W odniesieniu do Kupujących niebędących Konsumentami Sprzedawca może dokonać zmiany Regulaminu w każdym czasie na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa.

 

                                                                                             Kopalnia 2024-12-21

 

Załącznik nr 1 do Regulaminu

Poniżej znajduje się wzór formularza odstąpienia od umowy(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

                                         

                         

 

                                                                                                                                                                  Miejscowość,data………………............................

             

         

P.P.H.U. HIGROPOL 2 Marek Socha

63-642 Perzów , Domasłów 81

adres e-mail: doniczkaribela@wp.pl

 

                                                     

    Oświadczenie

   o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem  przedsiębiorstwa

 

                                                                                                                                                                                                                                               

- Ja/My(*) ..................................................................niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących towarów(*) :

....................................................................................................................................

...................................................................................................................................

- Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)

....................................................................................................................................

 

- Imię i nazwisko Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych):

....................................................................................................................................

 

- Adres Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych):

....................................................................................................................................

 

Produkt zwrócę stosownie do postanowień umowy .Proszę o zwrot ceny produktu na konto bankowe nr:………………………………………………………………..............................................

                                                       

 

                                                        Podpis   Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów)                        uprzywilejowanego(-ych) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji   papierowej)

 

..............................................................                                                         

                                                                

                                                                                                                      Data.......................................

 

(*) Niepotrzebne skreślić.